۱۳۸۶ اسفند ۱۵, چهارشنبه

انتخابات 24 اسفند.

مردم ایالات متحده رسم دارند زمانی که نمیخواهند در انتخاباتی شرکت کنند از منزل خود خارج نمیشوند و تقریبا خروج از منزل برابر است با شرکت در انتخابات .با این دیدگاه رسانه های آن ور آب هم تبلیغات خود را برای منصرف کردن مردم از شرکت در انتخابات اینگونه تنظیم نموده بودند که جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی مردم در این روز از خانه های خود خارج نشوند .
چند ماه پیش که تاریخ برگزاری انتخابات در روز ۲۴ اسفند اعلام شد؛ تقریبا همه با تعجب به این تاریخ نگاه کردند و شاید هیچکس نمیدانست فلسفه واقعی انتخاب این روز چیست .
دیروز بعد ازظهر بالا خره صدا و سیما پرده از این راز گشود و مشخص شد چرا ۲۴ اسفند روز انتخابات اعلام گردیده .
همانگونه که میدانید این روز مصادف است با آخرین جمعه سال ( البته میدانیم که به دلیل مشکلات زندگی عامه مردم به عوض پنج شنبه ها ؛ روزهای جمعه به بهشت زهرا میروند .
در واقع حکومت با انتخاب این روز به طور کلی بحث عدم خروج مردم در این روز از خانه هایشان منتفی کرده و دیگر هیچکس نمیتواند آن سکون و خلوتی را که در انتخابات ریاست جمهوری بروز کرده بود ببیند.هم استفاده ابزاری است ، هم استفاده تبلیغاتی. البته چون این روز در بحبوحه خرید های پایان سال میباشد نیز عده زیادی از مردم ، این روز را در خیابانها به سر خواهند برد که باز خود دلیل مضاعفی است برای نشان دادن حضور پر حماسه مردم همیشه در صحنه !!!!!!

هیچ نظری موجود نیست: